زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 3:45 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 1150
نویسنده پیام
amirhiphop آفلاین


ارسال‌ها : 7
عضویت: 20 /4 /1394
محل زندگی: تهران
سن: 23

تشکر شده : 1
نقد و برسی ترک دوم آلبوم اشتباه خوب به نام ساز

تفسیر:
بهرام آهنگ ساز رو از زبان کسی میگه که فشار و سختی ای رو با موفقیت پشت سر گذاشته و الان به مرحله ای پس از اون مرحله فشار و مشکلات تو زندگیش رسیده، چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ بلوغ فکری، که حتی اگر مشکلاتی هم داشته باشه یاد گرفته بهش بخنده. رسیدن به این مرحله به این معنا نیست که فرضا اون شخصی که بهرام از زبونش صحبت میکنه، از نقطه ی اوج داره میاد پایین.. نه! مفهوم رویکرد بهرام تغییر شیوه ی تفکرش هست، که قبلا شاید به عنوان عضوی از جامعه به مشکلات جامعه انتقاد میکرده، اما الان خودش رو تا حدی از مردم و جامعه خارج کرده و از خارج از جامعه با رویکرد و تفکری منتقدانه تر داره مشکلات مردم رو میبینه، میگه، و رد میشه (این موضوع تو ورس ۳ به وضوح قابل مشاهده است)، از اون جایی که بهرام میگه هنوزَم یاغی ام، نتیجه میگیریم که به احتمال زیاد شخصیتی که بهرام توی آهنگش ساخته، خودش هست.
از اونجایی که ملودی این آهنگ، تمِ تغییر شکل یافته ی آهنگ \"حرفای من\" از مجموعه قبلیش یعنی \"سکوت\" هست، و از محتوای آهنگ، میشه دریافت کرد که بهرام سعی میکنه توی این آهنگ گذشته ی خودش رو، با هر چی که بوده و شده با آرامش بیان کنه.
نقد
ملودی کار همونطور که گفته شد همون ملودی آهنگ حرفای من از مجموعه سکوت هست، با کمی تغییر. دلیل این تغییرات محتوای متفاوت این آهنگه. و دلیل یکسان بودن ملودی با ملودیِ حرفای من، اینه که شنونده رو همزمان با این حرفایی که بهرام میزنه، به یادِ بهرام قدیم بندازه. و اینطوری حرفاشو از طریق حسی ثابت و تثبیت کنه.
از لحاظ تکنیکی، و توی سبک خودش کار بسیار قوی بود. مدت زمان آهنگ متعادل بود، و به خصوص برای این زمان بیش از حد محتوا بیان شد( همین چهار دقیقه رو میشد چرت و پرت بگه، یا بیشتر همخوان رو تکرار کنه). که خودش نکته مثبتیه.
فراز و نشیب های ملودی در حد اعتدال بود، هیچ جا اوج یا کاستی در حدی نبود که شنونده رو اذیت کنه. همچنین انسجام محتوایی کاملی وجود داشت، چیزی که تو عمده ی آهنگ هایی که این روزا میشنویم وجود نداره. بیتی با محتوای بی ربط وجود نداشت.. و کار دارای ابتدا و انتهای دقیق و مشخصی بود.
تنها نکته ی منفی که میشه بهش اشاره کرد تکرار بیش از حد همخوان ها ( کروس ها ) بدون حضور بیت بود که تا حدی اذیت کننده بود.
شاید صدای بهرام تا حدی عوض شده بود اما کم و کاستی ای از این نظر مشاهده نمی شد

سه شنبه 23 تیر 1394 - 12:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | نقد و برسی ترک دوم آلبوم اشتباه خوب به نام ساز | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS